כיסא ארגונומי

כיסא ארגונומי

מאז אמצע המאה העשרים מרבית בני האדם בעולם המערבי עובדים במה שנהוג לכנות 'עבודה משרדית'. רובנו נולדנו למציאות הזו וסביר להניח שגם ההורים והסבים שלנו חוו את העולם בצורה הזו. כך שהצירוף 'עבודה משרדית' נראה לנו היום טבעי לחלוטין, אבל האמת היא שמבחינה אבולוציונית מדובר בתקלה. מאות אלפי שנים של אבולוציה אנושית הכינו אותנו לרדוף אחרי ממותות ולעבוד בשדות ולא לבלות עשר שעות בישיבה רצופה מול מסך המחשב.

כאבי שרירים ובעיות סירקולציה

במשך עשורים רבים התייחסו אל עבודה משרדית כעבודה שלא גורמת לעומס רפואי יוצא דופן על הגוף. בדיעבד ניתן לקבוע כי הגישה הזו היתה מוטעית מהיסוד. היום הרפואה מכירה בכך שעבודה ארוכה בישיבה היא גורם ישיר לשלל בעיות רפואיות. חלקן נוגעות לשרירים והעצמות שפשוט לא בנויים למצבי ישיבה ארוכים על בסיס יומי. חלקן נוגעות למחלות פנימיות מורכבות יותר כמו סוכרת או בעיות לב, וקשורות להעדר הסירקולציה (זרימת הדם התקנית) ומחסור בפעילות אירובית – שתי תופעות שרבים מהעובדים בעבודה משרדית סובלים מהן.

לקח זמן עד שההכרה הזו חילחלה לממסד הרפואי, אבל החל משנות השישים של המאה העשרים אנחנו מזהים מודעות הולכת וגוברת לבעיות האלה. חלק מזה הגיע תודות להתפתחות ענף 'הרפואה התעסוקתית', חלק מזה הוא תולדה של התפתחות מדע הארגונומיה, שבין היתר, הוביל לפיתוח הכיסא הארגונמי.

גישה חדשנית לכיסאות משרד אורתופדיים

ארגונומיה היא תפיסה המתייחסת לעיצוב סביבת העבודה באופן שמיטיב עם רווחתו הפיזית והנפשית של העובד. היא הולידה זן חדש של מעצבים ומוצרים שנועדו לתת מענה לבעיות שהתעוררו עקב סביבת העבודה. אחד האתגרים הגדולים של הארגונומיה היה ועודנו התמודדות עם הנזקים של ישיבה ממושכת, כך נולדו הכיסאות הארגונומיים.

חשוב להבין שהמונח 'כיסא ארגונומי' לא מתייחס לכיסא ספציפי אחד. למעשה, יש כמה גישות ודורות של כיסאות ארגונומיים. חלקם מסורתיים יותר וחלקם חוללו שינוי תפיסתי בכל 'סביבת העבודה'.

הגישה המסורתית לכיסאות ארגונומיים לא מנסה לשנות סדרי עולם או 'להמציא את הכיסא מחדש'. היא באה מתוך ניסיון לשפר את הקיים, מכאן בא לעולם 'כיסא המנהלים' או 'כיסא המשרד האורתופדי'. מדובר בקבוצה גדולה של כיסאות משרדיים שכוללים תמיכה מובנית לגב, מערכות כוונון להתאמה אישית של הכיסא, אפשרות לשינוי מנח במשענת שיסייע להפחתת העומס על עמוד השדרה וזרימת הדם, ועוד שינויים מהסוג הזה.

לצד הכיסאות הארגונומיים הקלסיים, יש היום דור חדש של כסאות משרד מהפכניים, שמשנים לחלוטין את ההתנהלות בסביבת העבודה –  אנחנו מתכוונים לכיסאות הבק-אפ (Back App).

כיסאות מהפכניים אלו מציגים תפיסה בשם 'ישיבה אקטיבית' שמאתגרת את המושג 'ישיבה' כמו שהכרנו אותו עד היום. בפועל, החוויה שהם מספקים מזכירה יותר רכיבה על אוכף מאשר ישיבה. מחקרים מצאו שכסאות בק-אפ נותנים מענה להרבה מהבעיות שאפיינו ישיבה ממושכת מול מסך. לכן זה גם לא מקרי שכמה מחברות הטק הגדולות בעולם, ובכללן אמזון וגוגל כבר הטמיעו כסאות בק-אפ בתוך הארגון.

למידע נוסף על כיסאות ארגונמיים ורהיטים ארגונומיים איכותיים אחרים, אנו ממליצים שתפנו למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן