איך מתכננים חלל עבודה שמגביר את תפוקת העובדים?

איך מתכננים חלל עבודה שמגביר את תפוקת העובדים?

זוכרים מתי שמעתם בפעם הראשונה את המונח OPEN SPACE ? זה היה לפני המון שנים והמשמעות הייתה לקחת חלל גדול ולחלק אותו למספר רב של עמדות עבודה. חברות רבות החלו להעסיק את העובדים בחללים משותפים, לעתים אפילו מחלקות שונות לגמרי – כמו  מכירות, פיתוח, שירות לקוחות, הנהלת חשבונות ותחומים נוספים – חלקו את אותו המרחב. התוצאה הייתה כמובן חללי עבודה אישיים חסרי פרטיות, צפופים ורועשים, שהיו רחוקים מאוד מסביבת עבודה אישית ונעימה.

מאז ועד היום עבר התחום של עיצוב חללי עבודה דרך ארוכה שמטרתה הייתה להעניק לעובדים מרחב עבודה אישי, נעים, שקט ומעוצב, כזה המאפשר פרטיות סבירה ומשפר מאוד את תפוקת העבודה ואת שביעות הרצון של העובד.

מסביר הוד טל, מנכ"ל חברת "קיסר", המתמחה בריהוט משרדי ארגונומי ואורתופדי כבר למעלה מ-50 שנה, ובנוסף מייצרת ומשווקת ציוד ואבזרים מתקדמים לחללי עבודה משותפים: "הקושי הגדול ביותר בעבודה בחללים משותפים הוא נושא האקוסטיקה. קשה מאוד להתרכז ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר כשיש רעש סביבתי. כדי להתגבר על בעיית האקוסטיקה במרחב המשותף, פיתחנו וייצרנו פאנלים אקוסטיים מיוחדים המאפשרים ליצור תאי עבודה אישיים המאופיינים בפרטיות מרבית, בידוד אקוסטי מעולה ועיצוב מרהיב.

מדובר בפאנלים שגבוהים וארוכים יותר מהשולחן עצמו ובכך מספקים אקוסטיקה טובה ותחושת פרטיות. הלוחות האקוסטיים מהם עשויים הפאנלים הם בעלי דירוג גבוה של ספיגת קול (דירוג C) ובזכות העובדה שהם מלאים בחומר סופג קול, הם מאפשרים לעובדים לתקשר בחופשיות מבלי להרגיש שהם מבודדים לגמרי.

מעבר לעניין האקוסטי, הלוחות שלנו גם מהווים אלמנט עיצובי לחלל העבודה. ניתן לרפד אותם במגוון סוגים וצבעים של בד ולהעניק לחלל המשרדי את האופי והאווירה הרצויה. כל התאים האקוסטיים שאנו מייצרים בנויים מחומרי גלם איכותיים ובטיחותיים ביותר ועומדים כמובן בכל תקני האיכות והבטיחות הקיימים".

אבל החלוקה לחללי עבודה אישיים מעוצבים ואקוסטיים היא רק ההתחלה.

צמחייה, כידוע, מוסיפה תמיד אווירה ירוקה ונעימה של טבע רענן, ומתאימה לא רק לעיצובי גינות ומרפסות אלא גם למשרדים המחפשים דרך להעניק לעובדים (וללקוחות) אווירה מיוחדת ונעימה.

הטרנד של קירות צמחייה במשרדים התחיל כבר לפני כמה שנים ומהווה כיום דרך מקורית לעצב חללי משרדים, מסעדות, חנויות ואפילו בתים פרטיים ודירות. צמחייה ירוקה בחלל העבודה משפיעה לטובה גם על הריכוז, הפרודוקטיביות, היצירתיות  ותחושת השייכות של העובדים.

אז איך עושים את זה? מסביר טל הוד: "אנחנו ב"קיסר" מייבאים ומשווקים בישראל את קירות הצמחייה של חברת    styleGREEN INDIVIDUAL – חברה גרמנית שמייצרת משנת 2012 קירות צמחייה מעוצבים. מדובר בצמחים משומרים שאינם זקוקים למים או לאור ונשמרים לאורך זמן באמצעות מצע מיוחד המאפשר להצמיח עליו בצורה אנכית מגוון רחב של צמחים. הצמחים הייחודיים עוברים תהליך אקולוגי של שימור טבעי המעניק להם עמידות לאורך זמן והם יכולים להישאר יפים, רעננים ובעלי מראה ותחושה טבעית למשך שנים.

אבל לא מדובר רק בקירות. את הצמחייה ניתן לעצב בכל עיצוב שרק תרצו – מחיצות בין חללים, קומפוזיציות צמחיות, רהיטים ירוקים ואפילו סמלי לוגו, ברכת “ברוכים הבאים”, פתגמי השראה והעצמה ועוד. כך ניתן לייצר סביבה משרדית ייחודית שלא רואים בשום מקום אחר".

חללי עבודה מעוצבים עושים הבדל ענק בתחושה שהם מעניקים לעובדים. מי מאיתנו לא ראה  תמונות מעוררות קינאה מחללי העבודה של ענקי הטכנולוגיה כמו גוגל, מייקרוסופט ופייסבוק? אז מסתבר לא רק הן יכולות להעניק לעובדים תחושה של פאן, שייכות, יצירתיות ומוטיבציה. חברת קיסר משווקת אביזרים ומוצרים נלווים רבים שהופכים כל חלל עבודה לייחודי, יפה, נוח ומפנק: כדורי יוגה לישיבה ארגונומית, גגות אקוסטיים צבעוניים לפינות ישיבה, אדניות וחביות לצמחים, יחידות אקוסטיות מעוצבות היורדות מהתקרה לאורך הקיר, מושבים אקוסטיים, קופסאות אכסון מרופדות, פופים מפנקים לישיבה או שכיבה ועוד.

רק תיזהרו! עם אווירה כזו במשרד יש מצב שלא יבוא לכם לחזור הביתה…

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן