איך תבחרו כיסא מתאים לישיבה ממושכת מול מחשב

איך תבחרו כיסא מתאים לישיבה ממושכת מול מחשב

עולם העבודה השתנה ביג טיים ולא רק בגלל הקורונה!
למרות שהיא זו שנתנה את הפוש החזק ביותר לכך שרבים עברו לעבוד מהבית.
ומה זה בדיוק אומר "לעבוד מהבית"? בגדול זה די פשוט לתאר: יושבים מול מחשב! שעות על גבי שעות. לפעמים אפילו 15 שעות ביממה.
שלא תבינו לא נכון. לא מדובר רק במתכנתים הייטקיסטים שבילו את רוב חייהם על מושבי גיימרים במשחקי מחשב מרחוק עם פריקים כמותם. ממש לא. הדור החדש של העובדים מהבית לא רגיל לשבת כל כך הרבה שעות מול מחשב ואט אט הוא צובר בעיות רפואיות (ונפשיות) לא פשוטות.
בכתבה זו נדבר על "מחלת הישבנות" הוגדרה על ידי ארגון הרופאים האמריקני (AMA) כמחלה ממש ושכל מי שעובד שעות רבות מול מחשב חייב להיות מודע לה בטרם ייגרמו לו נזקים שילוו אותו לכל החיים.
לישיבה ממושכת יש מחיר בריאותי כבד מכיוון מבחינה אבולוציונית (היי דארווין) גוף האדם נועד לפעולות הישרדותיות – כמו עמידה, הליכה, ריצה – וישיבה ממושכת לא הופיע בדי אן אי שלנו כחלק מפעולות ההישרדות. הישיבה הממושכת פוגעת ביציבות המטבולית של הגוף ומכאן מתחיל להתגלגל כדור שלג שמוביל לבעיות כמו השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב, יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, בעיות שריר-שלד, כאבי גב תחתון ועוד.
אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם מחלת הישבנות ולהקל על הלחצים הפועלים על הגוף, היא ישיבה על כיסא ארגונומי אורתופדי שתוכנן במיוחד על ידי מומחי אורתופדיה כדי לתת מענה ולהקל על מגוון רחב של בעיות שנוצרות בגלל ישיבה ממושכת.
שוק הכיסאות הארגונומיים גדל מאוד בשנה האחרונה בארץ ובעולם (הי zoom, גם אנחנו כאן) ולפני שאתם רצים לרכוש כיסא כזה למשרד הביתי, חשוב שתכירו את העולם הזה, תדעו מה חשוב לבדוק ועל מה חשוב לשים לב כשאתם בוחרים את הכיסא הארגונומי שיתאים לכם ביותר.
מסביר הוד טל, מנכ"ל חברת רהיטי קיסר, חברה משפחתית ותיקה המתמחה בריהוט משרדי ארגונומי ואורתופדי כבר למעלה מ-50 שנה: "כיסא ארגונומי, כמו כל כיסא אחר בעולם, בנוי ממושב ומגב. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא שתהיה אפשרות להתאמה מקסימלית, קלה ומהירה, של המושב והגב למידות הגוף של מי שיושב עליו. ההתאמה הזו היא הכרחית כדי למנוע לחץ על האגן, הגפיים התחתונות, עמוד השידרה, הצוואר והידיים וכן לתמוך בגב התחתון, להפחית את העומס ממפרקי עמוד השדרה ולייצר חלוקת עומסים נכונה סביב עמוד השדרה".
כשחברה מתכננת כיסא ארגונומי, המטרה החשובה ביותר הוא מניעת עומסים מיותרים על נקודות התורפה בגוף, כמו למשל שרירי הצוואר. בישיבה על כיסא רגיל מצטבר מתח רב בשרירי הצוואר, בין אם כשמדברים בטלפון או כשמביטים במסך, ולכן הגב של הכיסא הארגונומי צריך להיות מסוגל להעניק תמיכה צווארית שתאפשר להרפות את שרירי הצוואר ולתת להם לנוח. איך עושים זאת? ע"י אפשרות לכיוונון מדויק ומהיר של הזווית והגובה של משענת הראש באופן שתתאים בדיוק למבנה הגוף של מי שיושב על הכיסא.
בנוסף, חשוב מאוד שהכיסא יאפשר תמיכה לומברדית – עדיף עם אפשרות כיוונון – כזו שתעניק תמיכה לחוליות הגב התחתון L2-L5, החוליות הרגישות והידועות לשמצה שלצערי נפגעות הכי הרבה מישיבה ממושכת. לדוגמה, בכיסא הארגונומי של חברת COMFORT שאנו מייבאים, ניתן להחליק את המושב פנימה והחוצה כדי לדייק את התמיכה בשרירי הירך, להעניק תמיכה לומברדית לגב ואפשר לרגלים לנוח על הרצפה."
ועוד משהו לגבי כיוונונים: בישיבה ממושכת מומלץ לשנות מידי פעם את תנוחת הישיבה ולכן חשוב מאוד שהכיסא יאפשר לשנות את הזווית והגובה – גם של הגב וגם של המושב – בקלות ובמהירות. רוצים לנוח קצת? בכיסאות מתקדמים ניתן לעבור בקלות למצב שכיבה מלאה על ידי שליפת הדום, השענת גב הכיסא לאחור ו…זהו! אפשר לקרוא, לשמוע מוסיקה או להירדם. פשוט תענוג!
גם נוחות התפעול של הכיסאות הארגונומיים עשתה קפיצת מדרגה והמתקדמים שבהם, כמו למשל דגמי ERGOHUMAN של חברת COMFORT, עושים שימוש במנגנון כוונון חכם אחד השולט על שלושת הפונקציות השימושיות ביותר בכיסא – גובה המושב, עומק המושב והטיה של גב המושב – באופן המאפשר להפעיל את שלושתן מנקודת מגע אחת.
טכנולוגיות החומרים של הכיסאות הארגונומיים בעידן החדש מתממשקת גם עם תחום הקיימות, האקולוגיה והגנת הסביבה: 98% מהחומרים המרכיבים את סדרת COMFORT ERGOHUMAN ניתנים למחזור וכל הכיסאות של החברה עומדים בתקן לאוויר נקי ובתקן האיחוד האירופי.
לסיכום –
ניתן להשיג היום כיסאות ארגונומיים במגוון דגמים וצבעים, עם ריפודי רשת, עור או בד, וכל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבחור את הכיסא המתאים לכם ביותר, כזה שגם יהיה נוח וגם ישמור בריאותכם, זה להשתמש בידע שרכשתם כאן ולבחור לעצמכם את הכיסא הארגונומי שהכי מתאים לגוף שלכם.
שיהיה לכם לבריאות!

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן