יצירת סביבת עבודה בריאה וארגונומית

יצירת סביבת עבודה בריאה וארגונומית

מהפכת ההיי-טק שפרצה לחיינו במהלך שנות התשעים חוללה כמה שינויים חברתיים ותרבותיים בעולם המערבי. בלי קשר לאופן שהטכנולוגיה עצמה שינתה ומשנה את העולם, צמיחתו של ענף ההיי-טק יצרה שכבה גדולה של עובדים מסוג שלא הכרנו לפני כן. ברמה הפשטנית ניתן לדמות את רוב עובדי ההיי-טק לפועלי הייצור של פעם. אבל כשפועל הייצור הוא בעל הכשרה טכנולוגית ומרוויח 20 אלף ש"ח בחודש היחס אליו שונה. הרבה מחברות ההיי-טק ששינו את העולם, ובכללן מיקרוסופט ואפל, התחילו כסדנה מאולתרת שפעלה מתוך מוסך ביתי, ובהמשך הן יצרו תרבות ארגונית שבחנה את הנחות היסוד הנוגעות לסביבת העבודה.

לגרום לוורקוהוליקים להרגיש בנוח

ענף ההיי-טק נחשב לתובעני במיוחד. העובדים אמנם מתוגמלים באופן נדיב, אך שעות העבודה המקובלות יכולות להגיע, כמעשה שגרה, ל-10 ואפילו 12 שעות ביממה, והעומס הזה גובה מחיר פיזי ונפשי מהעובדים. השילוב של מסגרת תעסוקתית שבשורה התחתונה עלולה להיות אכזרית, עם 'פועלי ייצור' משכילים ובעלי תודעה מעמדית, הביא לכך שדווקא חברות הטכנולוגיה הגדולות היו הראשונות להקצות משאבים לשיפור סביבת העבודה – כך הפך המושג 'ארגונומיה' לחלק מהותי מעיצוב החלל במטות ומשרדים של סטארט-אפים וחברות היי-טק.

הרעיון הוא שאנשי ההיי-טק ימשיכו 'לעבוד בפרך', אבל הם לפחות לא 'יתפרקו' בדרך. לא מדובר רק בטובת העובדים אלא בדרך של הארגון לשמור על תפוקה חיובית של העובד. סביבת עבודה לא מותאמת מבחינה ארגונומית עשויה לפגוע בכושר הריכוז של העובד, לגרום לו להתעייף מהר וכמובן, לגרום לו לבעיות בריאותיות שיחייבו אותו לקחת ימי מחלה. מכאן, יצירת סביבת עבודה בריאה וארגונומית היא אינטרס משותף של העובד והמעביד וסיטואציית WIN-WIN קלאסית.

איך זה עובד תכל'ס?

יש הרבה דרכים בהן מעוצבת סביבת עבודה ארגונומית. בארגונים גדולים או סטארט-אפים בעלי מודעות, העקרונות הארגונומיים מוטמעים בסביבת העבודה כבר בשלב התכנון והבנייה. אבל חשוב להדגיש כי ניתן להעניק פתרונות ארגונומיים טובים כמעט לכל סביבת עבודה משרדית, באמצעי פשוט אחד – ריהוט ארגונומי.

כשאנחנו מדברים על ריהוט ארגונומי, אנחנו מתכוונים בעיקר לכיסאות ושולחנות שמרכיבים את 'תחנת העבודה'. באמצעות בחירה של כיסאות ושולחנות ארגונומיים, ניתן לנטרל חלק ניכר מהסכנות הפיזיולוגיות של ישיבה ממושכת במנח לא מתאים.

ההמלצה שלנו בנושא הזה ברורה: חושבים שסביבת העבודה במשרד שלכם יכולה להיות יותר בריאה וארגונומית? פנו למומחים לריהוט ארגונומי, כמו למשל 'חברת קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי', שמתמחים בתכנון סביבות עבודה על פי עקרונות הארגונומיה ומשווקת בישראל כמה מהמותגים הגדולים בתחום.

למידע נוסף על יצירת סביבת עבודה בריאה וארגונומית, פנו למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן