כיסא הברכיים המקורי – בריאות זה להיות בתנועה מתמדת

כיסא הברכיים המקורי –
בריאות זה להיות בתנועה מתמדת

ווריאר היא חברה פינית מובילה שהציגה לפני למעלה מ-40 שנה, ביריד רהיטים בקופנהגן בשנת 1979, כיסא מהפכני שאפשר לראשונה ישיבה במגוון תנוחות שונות. זה היה כיסא הברכיים הראשון בעולם.

הכיסא המהפכני כלל 2 כריות שניתן להשתמש בהן במגוון וריאציות: להניח עליהן שוק אחת, רגל אחת, שתיהן או אף אחת מהן – כשכפות הרגליים על הקרקע. קימוריו המעוקלים אפשרו תנועות נדנדה עדינות וישיבה בזווית ירך פתוחה. ניתן היה לשבת עליו בצורות ישיבה שונות, להסתובב או לשבת לרוחב, הוא עוצב ללא חלקי כוונון מכניים וניתן היה להזיזו בקלות ממקום למקום בזכות משקלו הקל.

כיסא הברכיים המקורי של החברה ייצג בזמנו דור חדש של צורות ישיבה לא מוכרות כמו ישיבה בכריעה, בנטייה קדימה, במצבים של ירך פתוחה  – תנוחות פורצות דרך שאפשרו לראשונה לשנות זוויות ולהיות בתנועה מתמדת ובניידות גופנית במהלך הישיבה.

מאז ועד היום מייצרת החברה מפינלנד את כיסא הברכיים המקורי שזוכה לפופולריות רחבה בקרב מביני עניין בשל השפעתו החיובית על הבריאות. כסאות הברכיים של ווריאר ממשיכים להיות מעוצבים בקפידה תוך שיתוף פעולה הדוק בין מעצבים סקנדינבים פורצי דרך לאנשי מדע מתחום האורתופדיה והארגונומיה.

מסביר הוד טל, מנכ"ל חברת "קיסר", חברה משפחתית ותיקה המתמחה בריהוט משרדי ארגונומי ואורתופדי כבר למעלה מ-50 שנה, המייבאת ומשווקת את מוצרי ווריאר בישראל: "תפיסת העולם של החברה הפינית היא שהאויב האמיתי של הגוף הוא המונוטוניות. תפיסה זו טוענת, בצדק, כי גם תנוחת הישיבה הנוחה ביותר עלולה להפוך בקלות למתישה לגוף, אם היא נמשכת זמן רב מידי. שינויי תנוחה הם התרופה הטובה ביותר לחדגוניות, וחופש התנועה בישיבה הוא בעצם התגובה לאינסטינקט הטבעי ביותר של גופנו – להיות בתנועה מתמדת.

כיסא הברכיים הגדיר תנוחת ישיבה חדשנית שקבלה את השם NEXT POSITION. התנוחה יצרה צורת ישיבה אופטימלית המאפשרת מעבר מתמיד בין תנוחות דינמיות שונות ומחזירה לגופנו את האינסטינקט הטבעי שלו – להיות בתנועה. תנוחת הכריעה בישיבה מאפשרת פתיחת ירך טבעית היוצרת פחות מתח ונוקשות בכל עמוד השדרה ומסייעת במניעת כאבי גב, כתפיים וצוואר. שינויי התנוחה ומגוון האפשרויות להניע את הגוף תוך כדי ישיבה מאפשרים לנו לחשוב יותר בבהירות ולעבוד יותר ביעילות.

גישה זו לעיצוב נחשבת עד היום להומניסטית והוליסטית, כזו מקשיבה לגופנו ותומכת בו תוך מתן חופש תנועה ובכך תורמת להארכת חיינו ולשיפור בריאותנו.

גישה פורצת דרך זו היא הבסיס לאופן בו חברת ווריאר מגדירה את המונח עיצוב ארגונומי".

תנוחת הישיבה NEXT POSITION היא לא היתרון היחיד של כיסא הברכיים המקורי.
הוא מתאפיין בעוד כמה תכונות שהפכו אותו לכל כך ייחודי ומבוקש בעולם כולו:

  • יופי – עיצוב סקנדינבי פשוט ונקי המשלב עץ טבעי עם ריפוד איכותי נעים למגע.
  • קלות התפעול הארגונומי – האיכויות הארגונומיות של הכיסא מתקבלות בזכות התכנון החכם שלו. אין מנגנונים, אין כווננים, אין חלקים נעים.
  • נוחות שעוברת מדור לדור – איכותו היצור, הגימור המוקפד וחומרי הגלם המשובחים, מבטיחים שנים רבות של שימוש, כולל העברה לדור הבא.
  • יצירתיות – כיסא הברכיים, שהוצג לראשונה ביריד רהיטים בקופנהגן בשנת 1979, היה ונשאר עד היום סמל לחשיבה מחוץ לקופסא, עיצוב יצירתי פורץ דרך ושבירת מוסכמות.

גם היום, למעלה מ-40 שנה לאחר הצגת האב טיפוס הראשון שלו, כיסא הברכיים המקורי הוא היחיד המאפשר בדרכו הייחודית לעשות את הדבר הנכון והבריא ביותר לגוף – להיות בתנועה מתמדת גם בישיבה.

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן