כיצד למנוע כאבי גב בעבודה ומהמשרד הביתי מול מחשב?

כיצד למנוע כאבי גב בעבודה ומהמשרד הביתי מול מחשב?

בשנה האחרונה, בגלל הקורונה והסגרים, יותר ויותר ישראלים עברו לעבוד מהבית. הם סידרו לעצמם פינה שקטה מול הלפטופ או המחשב, ארגנו מחדש את הלו"ז המשפחתי והם יושבים שעות רבות בבית מול המסך.

מתברר שאחת הבעיות השכיחות ביותר בשנה האחרונה בקרב העובדים מהבית היא העלייה המשמעותית בכאבי גב, כאבי צוואר, כאבים בידיים כאבי ראש ומיגרנות.

כאבים שלא היו חלק משגרת יומם עד השנה האחרונה לפני שהתחילו לשבת בין 8 ל 14 שעות ברצף מול מחשב.

הישיבה הממושכת מול מחשב יוצרת לחץ קבוע על חוליות הגב, הכתפיים, הצוואר והמפרקים, במיוחד אם לא יושבים נכון.

ברוב המקרים "כורסת המנהלים" המרשימה עליה אתם יושבים שעות על גבי שעות היא ממש לא תמיד הכיסא הנכון כדי לשמור על הגב שלכם. ברוב המקרים היא ממש לא…

יש כמובן גורמים נוספים לכאבי גב למי שמבלה שעות רבות בישיבה מול מסך המחשב:
זווית הישיבה, מיקום המסך, מיקום הרגליים, מיקום הידיים ועוד. כולם באמת חשובים אבל הגורם המשמעותי ביותר, זה שכולל בתוכו כמעט את כל האחרים יחד, הוא הכיסא עליו אתם יושבים.

כדי לשמור על הגוף שלכם במהלך ישיבה ממושכת, חשוב ביותר לבחור בכיסא "ארגונומי" – גב ומושב שתוכננו במיוחד ע"י מומחי אורתופדיה. כיסא ארגונומי איכותי מונע עומסים מיותרים על נקודות התורפה בגוף ומאפשר ישיבה ממושכת ונינוחה המעניקה תמיכה לגוף ומונעת נזקים וכאבים.

מה יש בו, בכיסא הארגונומי, שהופך אותו לפריט חובה לכל מי שמבלה שעות מול המחשב בבית?

יש לו גב ומושב ארגונומיים, הבנויים לרוב מחומרי גלם איכותיים, המאפשרים לכל אחד להתאימם ולכוונם בקלות ובמהירות למידות גופו.

ההתאמה המלאה מונעת לחץ על אזור האגן, הגפיים התחתונות, עמוד השידרה, הצוואר והידיים, תומכת בגב התחתון, מפחיתה את העומס ממפרקי עמוד השדרה, מייצרת חלוקת עומסים נכונה יותר סביב עמוד השדרה, מעניקה תמיכה שרירית ומאפשרת שעות עבודה רבות מבלי לגרום נזקים מצטברים לגוף ומבלי לחוש כאבים גם לאחר חודשים רבים של עבודה יומיומית בישיבה ממושכת.

מסביר הוד טל, מנכ"ל חברת רהיטי קיסר, המתמחה כבר למעלה מ-50 שנה בריהוט משרדי ארגונומי ואורתופדי:
"גב ומושב ארגונומי איכותי מתוכנן להעניק תמיכה אורטופדית לישיבה ממושכת עד 15 שעות ברציפות. ראשית, על הגב להעניק תמיכה צווארית כדי להרפות את שרירי הצוואר ולתת להם לנוח, בין אם מדברים בטלפון או מביטים במסך. חשוב מאוד שהגב גם יאפשר תמיכה לומברדית – רצוי מתכווננת – כדי לתמוך בחוליות הגב התחתון L2-L5 אשר בדרך כלל נפגעות הכי הרבה בישיבה ממושכת. רבים אינם יודעים, אבל זווית הישיבה המומלצת היא של כ-100 מעלות.

מומלץ להישען אחורה ולא לרכון קדימה ולכן רצוי מאוד שניתן יהיה לשנות בקלות את הזווית והגובה של הגב והמושב כדי לאפשר את שינויי התנוחה. כמובן שכל המנגנונים חייבים לעמוד בתקנים המחמירים ביותר ושהריפוד יהיה בעל מרקם איכותי, חזק ונוח.
הריפוד החדשני ביותר כיום הוא רשת אלסטית תוצרת ארה"ב במושב ובגב. רשת זו מאפשרת לפזר את העומס (בניגוד לספוג אשר בישיבה ממושכת חוסם את זרימת הדם כתוצאה מלחץ נקודתי) והיא מתוכננת לשאת עומס של 150 ק"ג בזכות תהליך ריפוד רובוטי בשלב הייצור."

"מחלת הישבנות" היא פועל יוצא של שינוי הרגלי העבודה בעידן החדש וכמו כל מחלה היא מביאה איתה נזקים וכאבים. כדי למנוע את כאבי הגב, מומלץ ביותר לעבור לכיסא ארגונומי כי גם אם הישיבות שלכם עברו לזום – כדאי מאוד שתשבו על גב ומושב אורתופדי שישמרו על בריאות הגב שלכם.

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן