השם “סלונה דה מובילה – מילאנו” כבר הפך מזמן למותג המוביל בתחום הריהוט בעולם, אבל השנה הייתה התערוכה הגדולה בעולם מיוחדת במינה. אחרי מגפת הקורונה שהשביתה אותה שנתיים ולרגל חגיגות ה-60 לתערוכה היוקרתית שקובעת טרנדים עולמיים, טל הוד מרהיטי קיסר ביקר במקום הכי חם בתחום וחזר עם 3 מותגים חדשים שעושים עליה לישראל.
כמו בכל שנה, גם הפעם הראתה “סלונה דה מובילה” לעולם כולו לאן נושבת הרוח הכי טרנדית בתחום הרהיטים ועיצוב הבית ואין כמו מילאנו, בירת העיצוב של אירופה, להציג זאת לעולם כולו. התערוכה הענקית, הייתה ונשארה המצפן המקצועי המעודכן ביותר והסמן פורץ הדרך לכל המגמות והטרנדים שקובעים איך ייראה הבית או המשרד שלנו, ולעיתים אפילו המרחב העירוני שמעבר להם.
האימפקט הוא עצום: 2100 מציגים, מתוכם יותר מ-600 מעצבים צעירים מתחת לגיל 35, כולם מביאים לידי ביטוי פרץ של יצירתיות המייצגת את המגמות, הטרנדים, הצבעים והחומרים אותם נראה כולנו בקרוב בתחום עיצוב הבית והמשרד.
והשנה, לרגל חגיגות ה-60 , התמקדה התערוכה בנושא הקיימות והדאגה לסביבה כערך עליון. המציגים התבקשו לעשות שימוש ככל הניתן בחומרים ממוחזרים או בחומרים הניתנים למיחזור ולשים דגש מיוחד על הקשר בין עיצוב, יצור ומודעות סביבתית.
מספר טל הוד, מנכ”ל “קיסר ריהוט ארגונומי” ומי שמזוהה כבר שנים כגורו של עולם הריהוט הארגונומי בישראל:
כחברה שמחוברת היטב לתחום התכנון והעיצוב של משרדים וחללי עבודה, אנחנו לא מחמיצים אף אחת מהתערוכות המובילות בעולם, בין אם זה אורגטק בקלן בגרמניה ובטח לא את הסלונה דה מובילה במילנו.
השנה, אני חייב להודות, התערוכה במילנו הייתה קצת יותר מצומצמת בהשוואה לשנים עברו, אבל אני שמח שסוף סוף היא חזרה ואני בטוח ומקווה שההתאוששות מהקורונה תהיה מהירה ושכבר בשנה הבאה יצטמצם הפער מהשנים הקודמות.
ואולי דווקא בגלל זה, החוויה השנה הייתה יוצאת דופן. מי שלא ביקר מעולם בסלונה דה מובילה לא יכול להבין את הגודל, העוצמה, האנרגיה יוצאת הדופן של לראות איך טרנדים חדשים מתחילים. כמה אומץ, כישרון ומעוף יש למעצבים המוכשרים האלו שמצליחים כל פעם מחדש לפרוץ את גבולות החשיבה על דברים מוכרים, אפילו אם זה שולחן עבודה או כיסא משרדי.
הגודל העצום של התערוכה הוא בלתי נתפש. אתה מסתובב בין המבנים והדוכנים ומגלה שצעדת 5 קילומטר בלי ששמת לב… וזה לא רק המבנה המרשים של מרכז הירידים. בשבוע של התערוכה מתקיימים במילאנו אין סוף אירועים ומיצגים שהופכים את העיר המיוחדת הזו למקום הכי חם בתחום העיצוב ומושכים אליה אדריכלים, מעצבים, יצרנים ומשווקים מכל העולם.
מעבר להעשרה ולהשראה שקיבלנו כאן, שמחנו לפגוש כמה מעצבים וספקים שאנחנו עובדים איתם והפכו עם השנים לחברים אישיים שלנו.
כמו שציפינו, גם תחום הריהוט המשרדי הארגונומי לא נח על שמריו. הוא ממשיך לעשות צעדים גדולים קדימה, משתפר, משתדרג ומציג קוים עיצוביים מפתיעים ובעלי מעוף בתחום החומרים, הצבעים, הנוחות, הפונקציונליות והתעוזה לפרוץ לדרכים לא מוכרות.
השנה רוב המעצבים שמו דגש על מיחזור, על קוים עיצוביים בסגנון הרטרו עם המון צבעוניות (כבר לא השחור לבן אפור שהיה פעם) ועם שפע צמחיה בחללי העבודה. נהנינו לראות שגם טכנולוגיות היצור משתפרות ושחלקן עושות שימוש ברובוטים מתקדמים שהופכים את היצור להרבה יותר מדויק ואמין תוך הוזלת עלויות היצור.
ומפלאז’ר לביזנס: בתערוכה השנה יצרנו קשרים עסקיים עם 3 ספקים חדשים ובקרוב תוכלו לראות את המוצרים שלהם אצלנו בישראל, באולם התצוגה שלנו:
1. BENSEN – קבוצת עיצוב וייצור שנוסדה בשנת 1981 על ידי נילס בנדטסן. רהיטי BENSEN , המתמקדים בשולחנות וכסאות יוקרתיים, מיוצרים באיטליה בסטנדרטים הגבוהים ביותר וידועים בעיצוב המעודן והמינימליסטי שלהם עם דגש על אלגנטיות ורבגוניות שנטועים עמוק בתשוקה ובמסורת של אומנות איטלקית משובחת.
2. KYMO – חברה גרמנית שנוסדה בשנת 2005 ומתמחה ביצור אריחי שטיחים (אריחים. לא גלילים! ) בעבודת יד ובאיכות גבוהה ביותר, מחומרים רחיצים ובעיצובים מרהיבים. מתאים לחדרי יצירה, פינות ישיבה, מתחמים מיוחדים ועוד. החברה משקיעה במוצר שלה כל כך הרבה מהלב והנשמה עד שלא קוראים לו CARPET אלא FLOORWEAR…
3. NITESCO – מותג איטלקי המתמחה כבר מעלה מ-20 שנה ביצור שולחנות יוקרה ברמה הגבוהה ביותר. התשוקה לחדשנות ויצירתיות מחד, יחד עם מחקר חדשני וגמישות ייצור מאידך, אפשרו לניטסקו לצמוח ולהתבסס בשוק האיטלקי והבינלאומי עם קולקציית מוצרים ייחודיים ברמה הגבוהה ביותר.
לסיכום, תערוכת “סלונה דה מובילה” שחגגה 60 שנה לקיומה, הייתה עבורנו חוויה מרגש מאוד אחרי ההפסקה הגדולה בגלל הקורונה. הקונספטים החדשים שהוצגו בה העשירו, הפתיעו וריגשו אותנו מאוד והקשרים החדשים שרקמנו עם 3 חברות כל כך מיוחדות העצימו את החוויה עוד יותר.
איך אמר ניל בנדטסן מחברת BENSEN: “איכות היא קונספט מצחיק. אנחנו נוטים לחשוב שהיא קשורה רק לתהליך היצור אבל האיכות מתחילה הרבה קודם – ביחס שלנו לעיצוב”.
להתראות בשנה הבאה!