על מחלת הישבנות ושולחנות מתכווננים

על מחלת הישבנות ושולחנות מתכווננים

"מחלת הישבנות" או בשמה במקצועי  Sedentary Lifestyle, הפכה בשנים האחרונות לבעיה הולכת וגוברת בכל העולם המערבי, בעיקר בקרב עובדי ההייטק וכל מי שעובד שעות רבות מול מחשב. המחלה אובחנה והוגדרה על ידי ארגון הרופאים הגדול בארצות הברית (AMA) שהמליץ למעסיקים ולעובדים למצוא חלופות לעבודה ממושכת בישיבה, כשהפתרון היעיל ביותר הוא לשלב ככל הניתן עבודה בעמידה.

בעידן המודרני הממוחשב, וביחוד לאחרונה כשרבים מאיתנו עובדים מהמשרד הביתי, אנחנו מגיעים אפילו ל-15 שעות ישיבה ביום… ויש לכך מחיר בריאותי כבד! הגוף שלנו לא נועד לישיבה אלא בעיקר לעמידה, הליכה וריצה. ישיבה ממושכת גורמת לירידה ביציבות המטבולית ומהווה גורם הקשור להשמנת יתר, סוכרת, מחלות לב, יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, בעיות שריר-שלד, כאבי גב תחתון ועוד. 

בעמידה, לעומת זאת, יש פחות לחץ על הדיסק הבין-חולייתי ופחות לחץ על חוליות L2-L5, החוליות שנפגעות בעיקר כתוצאה מישיבה ממושכת. עבודה בעמידה היא צורך הכרחי לאנשים הסובלים מבעיות גב כי היא עוזרת לפזר את העומס שמצטבר בחוליות הגב התחתון. העמידה מאפשרת מנח ניטרלי של הגב, מזרימה דם לכל החלק התחתון ומייצרת פעולת שרירים המסייעת גם לשרוף קלוריות ולשמור על לחץ דם תקין.

מחקרים קליניים רבים שנעשו בשנים האחרונות, הביאו את גורמי הרפואה בעולם להמלצה גורפת: לא לשבת יותר מ-3 שעות ביום! המלצה זו קשה מאוד ליישום מכיוון שלא ניתן לעבוד רק 3 שעות ביום (כמה חבל שזה לא אפשרי…) ולכן הפתרון המומלץ הוא לשלב ככל הניתן בין עבודה בישיבה לעבודה בעמידה.
איך עושים את זה?

כאן מגיע לעזרתנו התחום החדשני של ריהוט ארגונומי, המציע שולחנות עבודה מתכווננים שמאפשרים לנו לעבור מעבודה בישיבה לעבודה בעמידה תוך שניות, בקלות ובמהירות, בתנאי שנדע לבחור את השולחן שמתאים לנו, ובעיקר – למקם אותו בגובה הנכון.

מסביר הוד טל, מנכ"ל חברת רהיטי קיסר, המתמחה כבר למעלה מ-50 שנה בריהוט משרדי ארגונומי ואורתופדי: "יתרונו של השולחן המתכוונן הוא בכך שבלחיצת כפתור פשוטה, אנחנו יכולים להגביה או להנמיך אותו בדיוק לגובה שמתאים לנו. הגובה הנכון לעבודה בעמידה הוא כזה שכשאנחנו עומדים זקוף, שומטים את הכתפיים ומכופפים את המרפקים ל-90 מעלות – השולחן קצת יותר נמוך מגובה המרפק.
החברות המובילות בעולם מציעות כיום מגוון רחב של שולחנות מתכווננים, עם בוכנות פניאומטיות קלות להפעלה או מנועים חשמליים הכוללים מקשי זיכרון לגבהים שונים עבור אנשים שונים. לכל השולחנות יש פלטות ארגונומיות מעוגלות בצדדים וניתן כמובן לבחור את הגודל הרצוי ואת צבע הפלטה או הרגליים."

טיפ חשוב: בעבודה בעמידה מומלץ למקם את המקלדת דווקא הפוך ממה שאנחנו רגילים: שהחלק הקדמי שלה, זה שקרוב אלינו, יהיה גבוה מהאחורי (מנח בשם NEGATIVE TILT) וזאת כדי לאפשר את התנוחה הטבעית והנינוחה של כפות הידיים על המקלדת.

והמסך? כלל הברזל אומר שהוא צריך להיות במרחק של כף יד מושטת ושהאצבעות יהיו במרכזו.

המלצה נוספת היא למקם שרפרף קטן תחת השולחן כדי להניח עליו פעם את רגל ימין ופעם את רגל שמאל.

כבר אמרנו – תנועה זה שם המשחק.

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן