שמעתם פעם על המושג "משרדים אנושיים"?

המאמר נכתב בשיתוף יפעת אשכנזי מתכננת ומעצבת משרדים אנושיים

מה זה משרד אנושי?

"משרד שמתחשב בצרכים האנושיים, מעבר לרק קירות וצרכים טכניים. ידוע כיום כי הסביבה משפיעה עלינו מעבר למה שחושבים: התאורה משפיעה עלינו מבחינה הורמונלית, האקוסטיקה מנטרלת או מייצרת רעשים שמשפיעים על התפקוד שלנו וגם חוסכת באנרגיה, הארגונומיה שמשפיעה על מנח הגוף גם על כיסא וגם ליד שולחן – כל אלו יכולים להוציא אותנו מפוקוס ולמנוע מאיתנו מלעבוד ביעילות מרבית".

מה היום יודעים מבחינה מחקרית על עבודה יעילה ואפקטיבית במשרד?

"המחקר כיום מלמד אותנו שהמוח יעבוד בצורה הטובה ביותר במשך 90 דקות ברצף ואז נדרשת לו 10 דקות הפסקה. לאחר אותה הפסקה קצרה המוח יכול שוב לחזור ולהיות מרוכז במשימות שלו ולשמור על מיקוד גבוה. מנהלים שעוקבים אחרי המחקרים הללו החלו לאמץ גישה נכונה בארגון שהם מובילים והם שמים שעון שמתריע מתי לצאת להפסקה יזומה של 10 דקות."

איפה מומלץ לעשות הפסקה במשרד?

"אני קוראת לזה הפסקות אסטרטגיות. ניתן בכל משרד לייצר ספייס עבור העובדים שבו הם יכולים רגע להתרווח, לחלוץ נעליים ואפילו לעצום עיניים לכמה דקות. חשוב ליצור פינה נפרדת ולא בלובי או בפינת ההמתנה של המשרד או במטבח, אלא אזור ייעודי מנותק יותר. מדובר בצורך אנושי להתנתק קצת, לנקות את הראש לדבר עם חברים וקולגות, ואז אחרי ההפסקה הם חוזרים יותר פרודוקטיביים ומפוקסים".

מה עוד אנחנו לומדים מהמחקר שנעשה על עובדים במשרד ואיך המוח שלהם מתפקד?

"המחקר מלמד אותנו שגם כשאנחנו חווים הפרעה בזמן שאנחנו בריכוז מלא, אפילו קולגה שעובר ליד המשרד ודופק על הזכוכית, ברמה הזו של הסחת דעת קצרה, לוקח למוח כ-20 דקות עד שהוא יחזור לרמת ריכוז גבוהה מחדש. לכן מחקרים נוספים שנעשו על שילוב של OPEN SPACE במשרד מראים חד משמעית היום שיש יותר נזק מתועלת. כל הפרעה ויזואלית או שמיעתית משפיעה לנו על המוח והריכוז ישירות."

אז מה את ממליצה?

"הפתרון האידיאלי זה אזורי עבודה מבודדים, אזורי מנוחה מבודדים, אזורים חשיבה ושיתופי פעולה ששם יושבים אנשים יחד או ישיבת צוות יחד. עדיף ליצור חדרים ל-2-3 עובדים יחד ולא קבוצה גדולה. מומלץ ביותר לייצר אזור עם מנוחה בסגנון של סלון הבית, קרוב למטבח, עם ישיבה רכה. לעובדים חשוב לסדר כסא ושולחן בהתאמה ארגונומית. חשוב לברר מראש למי יש בעיית גב או כאב כל שהוא מישיבה ממושכת ויש כיום פתרונות ארגונומיים להכל."

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן