שכחו מכל מה שאתם מכירים על עיצוב משרדים והכירו את הקונספט החדש שלקח את כל השינויים שעבר שוק העבודה בתקופת הקורונה והתאים את סביבת העבודה לעידן שמשלב עבודה מהבית ומהמשרד
מודל העבודה החדש, זה שמשלב עבודה מהבית עם מספר ימים במשרד, עשה מהפיכה ענקית בתפיסת מרחב העבודה. הצרכים שלנו כבר לא אותו דבר, השעות אותן אנו מבלים במשרד השתנו והדרך בה אנו חווים את יום העבודה ואת הקשרים האישיים עם החברים והלקוחות הצריכו שינוי משמעותי ביותר בתפיסה העיצובית של חלל העבודה שלנו.
מילת המפתח המתבקשת מצורת העבודה החדשה היא גמישות. גמישות המאפשרת שינוי, תזוזה, שבירת הרגלים ותפיסות והסתכלות חדשה לגמרי על מרחב העבודה המשרדי שהכרנו לפני הקורונה.
העבודה מהבית העצימה את הצורך שלנו בשותפות ובמגע אנושי וקונספט מרחב העבודה החדש לוקח בחשבון את הצורך הזה ונותן לו מענה בצורת מגוון רחב של חללי עבודה משותפים מבלי לנטוש לגמרי את האפשרות לעמדות עבודה אישיות עם מרחב פרטי.
קונספט המשרד ההיברידי החדש אכן מציע עמדות עבודה אישיות אבל כדי לאפשר תנועה ומעבר קל ומהיר ממקום למקום בתוך המרחב המשרדי, הן ממוקמות ברחבי המשרד כך שכל אחד יכול לנדוד עם הלפטופ שלו ממקום למקום, אפילו למרפסת או לקפטריה, ולהתחבר בקלות לעמדת עבודה זמינה במקום שקט יותר, או דווקא במרחב משותף עם חברים לסיעור מוחות או ליצירה משותפת.
תפיסת החלל הטרנדית ביותר של המשרד ההיברידי מדברת על שלושה מרחבים עיקריים:
- מרחב ציבורי – מרחב פתוח לעובדים, ללקוחות ולאורחים. המרחב הפתוח נועד לעודד מפגשים ספונטניים לא מחייבים המאפשרים שיחות באווירת “קז’ואל” פחות פורמלית ויותר נינוחה. מרחב זה יכול לכלול פינות ישיבה נעימות, בר, ספרייה, לאונג’, צמחיה ועוד.
- מרחב קבוצתי – מרחב זה נועד לפגישות מתוכננות והוא מאפשר עבודה משותפת והתנהלות פורמלית יותר. מרחב זה יכול לכלול, בין היתר, כיתה פרונטלית, חדר ישיבות, עמדות לפגישה בעמידה, חדרי זום לפגישות וירטואליות ועוד.
- מרחב פרטי – המרחב השלישי מורכב מחללי עבודה פרטיים המיועדים לעבודה ממוקדת עם פרטיות ומרחב אישי. מרחב זה יכול לכלול, בנוסף לכיסאות ושולחנות ארגונומיים עם מחיצות אקוסטיות מעוצבות, גם כורסאות ישיבה אישיות, כדורי יוגה לישיבה בריאה ועוד.
האלמנטים של המרחב הפרטי מתאימים ומומלצים כמובן גם לעבודה מרחוק במשרד הביתי על מנת לאפשר לכל מי שעובד מהבית ליהנות מאותם תנאים של איכות ובריאות.
גורם משמעותי נוסף וחשוב ביותר בעיצוב המשרדי החדש, לבד מהגמישות, הוא הנושא הבריאותי. היום כבר ברור כי כדי לאפשר נוחות מקסימלית והתאמה אישית של סביבת העבודה, יש להתאים אותה מבחינה ארגונומית כדי למנוע נזקים בריאותיים. זה מתחיל מבחירת הכיסאות, ממשיך לשולחנות העבודה, למסכים, למקלדות, לעכברים ומגיע עד למרחב הציבורי שמאפשר לשלב בין עיצוב חדשני, טרנדי ונעים לעין לבין תמיכה ארגונומית השומרת על הבריאות גם בישיבה ממושכת למשך שעות רבות.
השאלה הגדולה באמת שבעלי חברות שואלים את עצמם היא: “איך הופכים את המשרד המיושן למשרד היברידי ארגונומי בהשקעה לא גדולה?”
כאן נכנסת לתמונה חברת “קיסר ריהוט משרדי ארגונומי”, המובילה בישראל את תחום המשרדים ההיברידיים ומשווקת את המותגים המובילים בעולם בתחום הריהוט הארגונומי.
מסביר הוד טל, מנכ”ל החברה ומי שנחשב לגורו הארגונומיה בישראל: “לעיצוב משרד היברידי ארגונומי יש יתרון משמעותי: הוא מאפשר להפוך את המשרד הקיים למשרד היברידי שמותאם לעולם העבודה העכשווי מבלי להרוס את החלל הקיים ומבלי להיכנס להשקעות כספיות אדירות של הריסה, בנייה או הקמת תשתיות חדשות. מדובר בעצם בעדכון של החלל הקיים והפיכתו למרחב המעניק חוויה ייחודית, נינוחה ונעימה לעובדים וללקוחות.
אנחנו מציעים ללקוחותינו שרותי עיצוב ואספקת כל הציוד הנדרש על מנת להסב את החלל הישן שלהם לחלל עבודה היברידי ארגונומי בהשקעה נמוכה יחסית. הידע הרב שצברנו בתחום, המותגים הבינלאומיים שאנחנו מייצגים והניסיון האדיר שלנו בתחום הריהוט הארגונומי מאפשרים לנו לעשות זאת בזמן קצר יחסית ובמחירים משתלמים ביותר.”